Deloitte, yayimladigi �Gelecegi sarj etmek: Elektrikli ara�lar ve bir end�strinin d�n�s�m� adli makalede elektrikli ara�larin gelecegini arastirdi. Makalede, pilleri sarj edilebilen elektrikli ara�larin �zellikle �evre kirliligi konusunda avantajli olduklari ifade edilirken, 2020�de d�nyada yaklasik 13 milyon elektrikli aracin trafige �ikacagi �ng�r�l�yor.
Deloitte tarafindan yayinlanan Deloitte Review adli derginin 7. sayisinda yer alan �Gelecegi sarj etmek: Elektrikli ara�lar ve bir end�strinin degisimi� baslikli makalede, elektrikli ara�larin otomotiv pazarindaki konumu ve olasi egilimler tartisiliyor.
Makalede yer verilen bazi arastirma verilerine g�re 2020�de d�nyada yaklasik 13 milyon elektrikli aracin kullanilacagi tahmin ediliyor. Bu konuda daha d�s�k rakamlar veren, bu sayiyi 2 milyon civarinda tahmin eden projeksiyonlar da bulunuyor. 2020�de otomobil satislarinin 100 milyon civarinda olacagi g�z �n�nde bulunduruldugunda, elektrikli ara�larin beklenen pazar payinin az oldugu g�r�l�yor. I�ten yanmali motorlu ara�larin en azindan 10 yil daha pazar lideri olarak kalacaklari anlasiliyor.
�EVRESEL FAKT�RLER ELEKTRIKLI ARA� KULLANIMINI TESVIK EDIYOR
Elektrikli ara�larin su anda pazarda �nemli bir yeri bulunmadigi, ancak bazi fakt�rlerin bu ara�larin gelecegini aydinlattigi kaydediliyor. Bu fakt�rler arasinda petrol fiyatlarinin s�rekli y�kselmesinin yani sira �evreyi koruma kaygilarinin artmasi da yer aliyor. Elektrikle �alisan ara�larin �evre kirliligine karsi b�y�k yarar saglayacaklari biliniyor. Yenilenebilir enerji kaynaklari gelistik�e, bu ara�larin yararlarinin da katlanarak artacagi �ng�r�l�yor. H�k�metlerin �evre koruma faturasinin s�rekli arttigi d�s�n�ld�g�nde, otomotiv end�strisindeki g��l� d�n�s�m�n bir noktada ka�inilmaz hale gelmesi bekleniyor. Buna ragmen halen yaygin olarak kullanilan i�ten yanmali motorlu ara�lardan vazge�menin de zaman alacagi belirtiliyor.
Deloitte T�rkiye Danismanlik Hizmetleri Direkt�r� G�nes S�sler�in konuyla ilgili degerlendirmesi ise s�yle: �Elektrikle �alisan ara�lar otomotiv sekt�r�n�n h�k�metlerin g�ndemindeki �nemini g��lendiriyor. Hibrid ara�lar yavas yavas �lkemizde de g�r�l�yor. Elektrikli ara�lar sadece otomotiv sekt�r�n� degil, yasamimizi da �nemli �l��de degistirecek. �zellikle n�fusun ve ara� sayisinin giderek arttigi kentlerimizde hava kirliligi ve s�rekli artan petrol fiyatlari ile ilgili endiseler azalacak. Bu �alismada sekt�rdeki egilimler kapsamli bir sekilde inceleniyor ve elde edilen sonu�lar degerlendiriliyor. Elektrikli otomobiller sekt�rde yapisal degisiklikler yasanmasini saglayacak. T�rkiye�nin gelecege y�nelik stratejileri g�z �n�nde bulunduruldugunda daha y�ksek katma degerli �retim yapabilen, inovatif ve marka odakli bir yapinin ama�landigini g�rmekteyiz. Elektrikli otomobiller, bu a�idan sekt�r ve T�rkiye i�in �nemli bir firsat teskil etmekte. Bu �alismanin sekt�rde faaliyet g�steren t�m kuruluslar i�in gelecege isik tutan yararli bir �alisma olduguna inaniyoruz.�
H�K�METLER DESTEKLEMEYE BASLADI
Almanya 2020�de 1 milyon, �in ise 4 milyon elektrikli ara� kullanimini hedefliyor. ABD ise 2015 yilinda 1 milyon hibrid araci olmasini �ng�r�yor. �zellikle gelismis �lkeler elektrikli ara�lara y�nelik, pazari dogrudan etkileyecek bir talep olusturmak i�in �aba g�steriyorlar. �rnegin, Londra ve Stockholm�de, kent i�inde daha az kisisel ara�, daha fazla toplu tasit kullanimini saglamaya y�nelik trafik vergisi gibi d�zenlemelerin elektrikli ara�lara ge�isi tesvik etmek i�in de yapilabilecegi belirtiliyor.
GELISEN TEKNOLOJILER FIYATLARI D�S�RECEK
Elektrikli ara�larin en b�y�k dezavantajlari arasinda y�ksek pil fiyatlari, 160 kilometrenin altindaki menzilleri ve yeterince verimli olmayan altyapilari yer aliyor. I�ten yanmali motorlari kullanan ara�lar bu konuda daha avantajli olsalar da ABD ve �in�deki �reticiler aracin fiyatinin ��te ikisi kadar olan pil fiyatlarinin d�s�r�lmesi i�in �alisiyor. Elektrikli ara�larin sayisi arttik�a �retim maliyetlerinin azalmasi bekleniyor. Japonya�da da konuyla ilgili devam eden �alismalara g�re 2030 yilinda piller �ok daha kuvvetli olacak ve elektrikli ara�lar tek dolumda 1,600 kilometre gidebilecekler.
OTOMOTIV SEKT�R�N�N YAPISI DEGISECEK
Toyota, Honda ve Nissan gibi Japon otomobil markalari hammaddeden m�hendislige, montajdan dagitima kadar olan b�t�n s�re�leri kendileri y�netiyor. Elektrikli ara�larin altyapilarinin sade olmasi ve diger �zellikleri otomotiv end�strisinde b�y�k degisikliklere yol a�acak. Bu ara�lar, i�ten yanmali motorlara sahip ara�lardaki bilesenlerin ��te biriyle �retildikleri i�in otomotiv sekt�r�n�n dikey yapisini yataya d�n�st�rmeleri bekleniyor.
DELOITTE, 140�TAN FAZLA �LKEDE FAAL
Denetim, vergi, y�netim danismanligi ve kurumsal finansman hizmetlerinde d�nyanin en b�y�k kuruluslarindan biri olan Deloitte, 140�tan fazla �lkede, 168 bini askin personeli ile faaliyet g�steriyor. Deloitte�un d�nya �apinda cirosu 26,1 milyar dolardir. Ileri teknoloji kullanan, degisik alanlardaki bilgi ve becerilerini bir araya getiren Deloitte, d�nya �apindaki t�m m�sterilerine ayni y�ksek kaliteli hizmeti sunmayi ilke edinmistir. D�nyanin en b�y�k sirketlerinin yaridan fazlasina ve b�y�k ulusal tesebb�slere, kamu kurumlarina, ulusal devlere ve k�resel �apta hizla b�y�yen sirketlere hizmet veren Deloitte, bir�ok gelismekte olan pazarda da liderligini s�rd�rmektedir. T�rkiye�de �alismalarina 1986 yilinda baslayan Deloitte faaliyetlerini Istanbul, Ankara ve Izmir�de 900�� askin �alisaniyla s�rd�r�yor. Deloitte T�rkiye�de denetim, vergi, y�netim danismanligi, kurumsal finansman ve kurumsal risk alanlarinda hizmet vermektedir.
No comments:
Post a Comment