1. Daha az konfor, daha fazla fiyat: Benzinli bir otomobile standart bir modele g�re daha fazla para �dediginiz zaman normalinden �ok daha konforlu bir otomobile sahip oluyorsunuz. Standart bir otomobilden daha pahali olan hibrid modeller i�in ise durum daha farkli. Hibrid otomobile �dediginiz daha fazla para ile daha ekonomik araca sahip oluyorsunuz ve �evreyi daha az kirletiyorsunuz.
Hibrid arabalar ayni zamanda standart arabalar gibi yolda iyi performans g�steremiyor. Yakit ekonomisi d�s�n�lerek �retildikleri i�in bu ara�larin y�r�yen aksamlari y�ksek s�rate ve performansli kullanima uygun degil. Dur-kalk teknolojisi sik sik hissedilir ve bazen biraz kullanissiz olabiliyor. Son olarak, hibrid ara�lar hen�z performans arabasi degil.
2. Yakit ekonomisi s�r�s tarzina bagli: Daha d�s�k hizda (saatte 65 kilometre) tam hibrid arabalar sadece kendi elektrik motorunu kullanarak ilerliyor. Kirmizi isiklarda ya da sikisik sehir trafiginde dururken, motor tamamen gaz kesiyor. Kalkis i�in ara� vitese takildiginda yeniden �alisiyor. G�n�n �ogunda sehir i�inde, d�s�k hizla, dur-kalk yaparak s�r�yorsaniz, hibrid araba kilometre basina yakit t�ketiminde daha iyidir. Ancak, hiz yaptiginiz uzun yolculuklarda benzinli ve dizel arabalar hibridlerden daha iyi performans g�sterir.
3. Temiz dizel daha �ok kilometre yapar: Ge�tigimiz yillarda, k���k otomobillerde bulunan Euro normlarina uygun olarak �retilen y�ksek performansli dizel motorlar, d�nya pazarlarinda �nemli bir yer kazandi. Yakit ekonomisine gelinince, dizel arabalar sehir i�inde neredeyse bazi hibridler kadar iyi. Hatta, uzun yol performanslari da g�z �n�ne alindiginda dizel ara�lar hibridlerin olduk�a �n�ne ge�iyor.
4. Ekstra maliyeti telafi etme: Bir�ok yeni hibrid araba sahibi, ara�lari i�in basta yaptiklari y�ksek masraflari, aracin yakit t�ketimindeki farkla kapatacaklarini tahmin ediyorlar. Benzinli ara�larla olan fiyat farkini karsilamak i�in ise bakim masraflari hari� en az 150.000 � 200.000 km�den fazla yol yapabilmek gerekli, bu da �ok otomobil kullananlar i�in bile 2 seneyi bulabilir. Ancak akaryakit fiyatlari arttik�a, hibrid arabalarda 2 yili gibi kisa bir s�rede fiyati telafi edebiliyor. Ancak, yakit fiyatlari d�serse, bu farki telafi etmek �ok daha uzun s�recek.
5. Y�ksek fiyatlari: Hibrid versiyonlar genellikle ayni arabanin geleneksel modelinden daha y�ksek fiyatlara satiliyor. Ekstra maliyetlerin �ogu da hibridlerde bulunan yeni benzin tasarrufu teknolojisinin maliyetinden ileri geliyor. �lkemizde satilan hibrid otomobillerin ile standart modeller arasinda, neredeyse sifir kilometre alt segment bir otomobil alacak kadar fiyat farki mevcut.
Honda Civic: Hybrid model 55.000 TL, Benzinli 38.500 TL
Toyota Prius: Hybrid model 90 bin � 108 bin TL arasi, Prius�un benzinli motorla �alisan modeli bulunmuyor. Toyota�nin orta segmen otomobili Avensis�in fiyati 55 bin � 80 bin TL arasinda, Toyota Corolla�nin fiyati ise 39 bin � 50 bin TL arasinda degisiyor. [haberturk]
No comments:
Post a Comment