Bengkel Auto: Otomobilde Isyerinde ve Ulasimda Enerji Tasarrufu
SEXY GIRLS CARS
HOT GIRLS CARS

Tuesday, April 19, 2011

Otomobilde Isyerinde ve Ulasimda Enerji Tasarrufu



Ge�tigimiz hafta enerji kullanimimizi azaltmak ve k�resel isinmaya karsi yayarli bir yaklasimda bulunmak i�in evlerimizde alabilecegimiz �nlemlerden bahsetmistim. Bu hafta, isyerlerimizde ve ulasimda karbondioksit emisyonlarimizi azaltmak i�in g�z �n�nde bulundurmamiz gereken fakt�rlere deginmek istiyorum.

Isyerlerimizde tasarruflu ofis donanimlarini se�erek sadece enerji tasarrufu degil, b�t�emize de katki saglamis oluruz. Bekleme konumunda bile enerji t�ketimi oldugunu aklimizda tutarak, ofislerimizdeki bilgisayarlarimizi �� saatten fazla bir s�re, ekranlarimizi otuz dakikadan fazla bir s�re kullanmayacaksak kapatmali, kahve ve �ay makinelerini kullanmadigimiz zamanlar a�ik birakmamaliyiz. B�t�n bir bilgisayarin �retiminde yaklasik 33 ton su, 1 kg bakir, 700 �esit kimyasal madde kullanilir, 2300 kws enerji harcanir ve 63 kg ��p ortaya �ikar. Bu nedenle, satin alacagimiz bilgisayar, yazici ve fotokopi makinesi gibi elektronik aletlerin hem simdiki hem de gelecekti gereksinimlerimizi karsilayacak nitelikte olmasina ve benzerlerine g�re daha az elektrik t�ketimine gerek duymasina �zen g�stermeliyiz.

Ofislerimize aldigimiz bilgisayar, CD, disket, toner, kartus gibi ofis gere�lerinin ve bunlarin ambalajlarinin geri d�n�s�ml� malzemelerden �retildiginden emin olmaliyiz. Bunun yaninda geri d�n�s�ml� kagit kullanabilen yazicilari tercih ederek, bilgisayardaki metinlerden kagit �ikintisi almaktan vazge�meli ve bu kararimizi t�m �alisanlarin desteklemesi i�in gerekli girisimlerde bulunmaliyiz. Yazili haberlesme yerine elektronik haberlesmeyi, kagit kullanarak faks �ekme yerine bilgisayarla faks �ekmeyi ya da e-posta g�ndermeyi, belgeleri fotokopiyle �ogaltmak yerine elektronik ortamda iletimlerini tercih ederek kagit kullanimini en aza indirebiliriz. Yazici ve fotokopi makinelerinde, �reticinin �nerdigi kagit ve diger t�ketim malzmelerini kullanmak, yanlis malzeme y�z�nden gere�lerin bozulmasi problemini ortadan kaldirir. Son olarak, bilgisayar dahil kullanmayacagimiz t�m elektronik aletleri atmak yerine bu teknolojilerle hen�z tanismamis olan okullarimiza yardimlarda bulunabilir, ayni zamanda egitime destek olabiliriz!

Toplam karbondioksit emisyonlarinin y�zde seksen (80%)�inden sorumlu olan ulasim ara�lari, s�rd�rlebilir bir hayat i�in incelenmesi ve gerekli �nlemlerin alinilmasi gereken esas alanlardan biridir. Bu alanda dogru adimlari atmak i�in m�mk�n olan en �ok miktarda toplu tasima ara�larini tercih etmeli, kisa mesafelere arabayla gitmek yerine bisiklet kullanimi ve y�r�meyi aliskanlik haline getirmeliyiz. Satin alirken kursunsuz benzin t�keten ara�lari tercih etmekle birlikte, aracin egzoz emisyon �l��m�n�, lastiklerin rot-balans ve hava ayarini d�zenli araliklara yaptirmak b�y�k �nem tasir. Yolda giderken arabamizin yakiti en verimli kullandigi hizi benimseyerek, hizimizi kontrol altinda tutacak bir sekilde yola �ikmaliyiz.

Benzin deposu agzina kadar dolu oldugunda benzin buharinin sizarak hava kirliligine sebep oldugunu aklimizda tutarak, aracimiza benzin almaya gittigimizde depoya belirli bir miktar benzin doldurmaya �zen g�sterebiliriz. Dengesiz ve aracin kapasitesinin �zerindeki y�klemeler, daha fazla benzin kullanilmasina ve lastiklerin �mr�n�n azalmasina neden olur. Gereksinim duydugumuzdan daha b�y�k ara�lar tercih etmemeli ve kullandigimiz ara�larin d�zenli bakimini ihmal etmemeliyiz. Ara� kullanirken b�t�n camlari sonuna kadar a�mak aracin aerodinamik yapisini bozarak daha fazla yakit t�ketimine; ani frenler ise hem daha fazla yakit harcanmasina, hem de lastiklerin ve frenlerin asinmasina sebep olur.

S�rd�r�lebilir bir hayat stili benimsemek i�in bu �nlemleri g�nl�k hayatimiza dahil etmek ve yavas yavas aliskanlik haline getirmemiz ka�inilmazdir. �ocuklarimiza iyi bir gelecek hazirlamak ve onlara en az bizim yasadigimiz g�zellikte bir d�nya birakmak istiyorsak, doga bilincinin t�m halkimiza asilanmasi i�in belirli standartlari benimsemeye ve �evreyi korumaya herzaman a�ik ve istekli olmaliyiz.

No comments:

Post a Comment