Bengkel Auto: Hibrid yani elektrikli tasitlar geliyor
SEXY GIRLS CARS
HOT GIRLS CARS

Tuesday, April 19, 2011

Hibrid yani elektrikli tasitlar geliyor



Hibrid elektrikli tasitlarda, elektrik ve yakit sisteminin kurulmasinda iki yol vardir:

Paralel konfig�rasyon Seri konfig�rasyon. Hibrid elektrikli tasit uygulamalarinda g�vde tasarimi konusunda da iki temel yaklasim g�ze �arpmaktadir:;
Mevcut konvansiyonel tasitlarin g�vdelerinin kullanimi elektrikli tasit ihtiyacina y�nelik yeni tasarim D�n�st�rme yaklasiminda, konvansiyonel tasitlarin motor ve ilgili donanimlari, elektrik motoru, kontrol�rler ve bataryalarla degistirilerek uygulanir.
Bu islem yeniden tasarim ve tasarimin uygulamaya alinmasi maliyetlerini ortadan kaldirarak �retim maliyetinde d�s�se sebeb olur. Buna karsilik, hibrid elektrikli tasitlarda d�n�st�rme sonucunda y�ksek g�vde agirligi, agirlik merkezi problemi ya da agirlik dagilimlarinda degisikliklerden kaynaklanan sorunlarla karsilasilmaktadir.

Yeniden tasarim yaklasiminin d�n�st�rme yaklasimina g�re bir �ok avantaji bulunmaktadir. Yeni hibrid elektrikli tasit g�vde tasariminda agirlik tasarrufu, optimum g�venlik kavrami, d�s�k hava direnci ve d�s�k yuvarlanma direnci gibi parametrelerin g�z �n�nde tutulmasi aracin performansini olumlu y�nde etkilemektedir. Hibrid elektrikli tasitlar, i�ten yanmali motora sahip konvansiyonel tasitlara g�re bir �ok avantajlara sahiptir. Bu avantajlar sunlardir:
Rejeneratif frenleme kabiliyeti, frenleme sirasinda kaybedilen enerjinin geri kazanilmasini saglar.
Hibrid elektrikli tasitta bulunan i�ten yanmali motor, ortalama y�kler i�in boyutlandirilmistir. Tepe y�kler i�in boyutlandirilmamis olmasi motor agirligini ve yakit sarfiyatini azaltir. Yakit verimliligi �nemli �l��de artar, emisyonlar ise �nemli �l��de azalir. Hibrid elektrikli tasitlar alternatif yakitlar kullanarak �alisirlar, fosil yakitlara bagimli kalmazlar. Iki yakitla (benzin yada alternatif yakit) �alisan hibrid elektrikli tasitlar, i�ten yanmali motorlu tasitlara g�re ortalama iki kat daha verimle �alisir. Bunun nedeni ise Hibrid elektrikli tasitlarin, i�ten yanmali motorlu tasitlara g�re daha d�s�k enerji kaybi olmasidir. Sehir i�indeki trafik sikisikliklarindaki bekleme aninda hibrid elektrikli tasitlarda elektrik motorunun �alismasina ihtiya� duyulmamaktadir. Bu �zellik, tasitta enerji tasarrufu saglamakta ve tasitin verimliligini arttirmaktadir.

NEDEN HIBRID ELEKTRIKLI TASITLAR?
Mevcut otomobil sayisinin hizli artmasi, sagladigi avantajlara karsilik d�nyada oldugu gibi T�rkiye�de de bir �ok problemleri birlikte getirmistir. Bunlardan en �nemlisi fosil yakitlarin ara�larda t�ketilmesi ile olusan hava kirliligidir. Bu �evre sorunu �zellikle b�y�k sehirlerde acil ��z�m gerektirecek seviyelere ulasmistir. Bu problemleri ��zmek i�in ileri �lkeler Otomotiv konusunda �nemli �alismalar yapmaktadir. Bu �alismalarin baslicalari;
Benzin veya dizeli yakit olarak kullanan mevcut i�ten yanmali motor teknolojilerinde direkt enjeksiyon, yeni bir teknoloji olarak gelismistir. Motorlarin gelistirilmesinde genel egilim, emisyonlarin d�s�r�lmesi ve yakit t�ketiminin azaltilmasidir. Bu kapsamda otomobil �reticilerinin 100 km�de 3 litre yakit harcayan otomobil projeleri mevcuttur. D�s�k maliyetli karbon kompozit yapilarini kullanarak g�vde agirligini d�s�rmek ve buna bagli olarak yakit t�ketimi ve CO2 emisyonlarini azaltmaktir. Bir baska �alisma alani ise ara�larda alternatif yakit kullanimidir. Genelde benzin, LPG, dogal gaz, hidrojen vb. yakitlar, i�ten yanmali motorlarda direkt veya ikinci yakit olarak kullanilmaktadir. Otomobillerin yarattigi �evre kirliligi i�in aranan ��z�mlerin en �nemlisi, egzoz emisyonu ve g�r�lt�s� yok denecek kadar az olan hibrid elektrikli tasitlarin �retilmesi gelmektedir. �ok sayida �lkede otomobil fabrikalari ve arastirma kurumlari hibrid elektrikli tasit konusunda AR-GE faaliyetlerini s�rd�rmekte ve h�k�metleri �evre dostu hibrid elektrikli ara�larin yayginlasmasi i�in �nemli tesvik programlari uygulamaktadir.

No comments:

Post a Comment