Yeni Peugeot b�y�k �ikis otomobiller arasinda.En b�y�k �zelligi konfor ve i� tasarimi.Tamamen binicinin rahati d�s�n�lm�s.Peugeot ailesinin yeni �yesi 607 g��l� motor se�enegine de sahip..Fiyati bakimindan ekonomik ve harika bir otomobil.
Karoser, i� mekan
Yerini aldigi 605 modelinin platformu �zerine gelistirilen 607�nin dingil mesafesinde (2800 mm) bir degisiklik olmamis. Buna karsilik 607, 4871 mm�lik boyuyla 605�ten (4765 mm) 106 mm daha uzun. Peugeot 607, en �nemli rakipleri olan BMW 5 Serisi (4775 mm) ve Mercedes E Serisi�yle (4800 mm) yaklasik ayni uzunlukta. �ok cesur bir tasarima sahip olan 607�nin burun yapisinda 206�yi hatirlatan yukari dogru �ekik farlar hemen dikkat �ekiyor.
Iki far arasinda uzanan genis izgara kalinca bir �ubukla ikiye b�l�nm�s. Yan camlarin hemen altindan ge�en �izgi 406�yi hatirlatiyor. 607�nin arka yapisi ger�ekten ilgin�. Bumeranga benzeyen ve �amurluklara dgour d�nen kirmizi renkli stop lambalari b�y�k tutulmus. Bagaj kapaginin asagi dogru bombeli yapisi otomobili siradanliktan kurtarmis. �nde ve arkada b�y�k "Peugeot" amblemleri hemen dikkat �ekiyor.
Kullanim, konfor
Peugeot 607, hem �n, hem de arka koltuk yolcularina ferah bir i� mekan sunuyor. Sadece b�y�k boyutlar degil, basarili i� mekan tasarimi da bu ferahlik hissini destekliyor. �zellikle s�r�c� ve �ndeki yolcu, cama dogru al�alan kokpit sayesinde rahat oturma alanina sahipler.
Peugeot 607 3.0�da standart olarak sunulan elektronik kontroll� amortis�r ayari (AMVAR) sayesinde s�spansiyon sertligi konfor ya da sportif �ncelikli olarak ayarlanabiliyor. Kol dayanaginin �n y�z�ndeki d�gmeye basildiginda sportif konuma ge�en sistem 9 farkli ayardan en sertine ge�iyor. B�ylece 607 sportif s�r�s beklentilerini de karsilayabiliyor. Sistem otomatik konumdayken ABS, hizlanma, gaz pedali hereketleri, direksiyon a�isi gibi bilgilerden faydalanarak 1 saniyede 6 kez ayar degistirebiliyor. �n ve arka amortis�rler birbirlerinden bagimsiz ayarlaniyor. B�ylece �rnegin �n tekerlekler bir �ukura d�st�g�nde arka amortis�rler yumusak konuma alinarak konfor artirilabiliyor. Sistem, hizli virajlarda ve y�ksek hizlarda amortis�rleri sertlestirirken bozuk zeminli yollarda ve yavas s�r�slerde yumusatiyor. Otomatik konumda yapilan ayarlamalar pek hissedilmiyor; daha dogrusu s�rekli yapilan ayarlamalar nedeniyle degisiklikler hemen anlasilamiyor. Buna karsilik Sport konumuna alindiginda �zellikle d�s�k hizlarda ve bozuk zeminli yollarda belirgin bir fark ortaya �ikiyor. Bol virajli yollarda Sport konumunun se�ilmesinde yarar var. B�ylece agir karoserin yana yatmasi minimuma indiriliyor ve ESP sisteminin de destegiyle daha g�venli yolculuklar yapilabiliyor. S�spansiyon konforu konusunda tam not alan 607�nin ESP sistemi devre disi birakildiginda limitler �ok zorlanmadik�a sert virajlarda bile kolay kontrol edilebiliyor. Hiza duyarli hidrolik direksiyonun tepkileri olduk�a iyi. �zellikle manevralarda �ok hafifleyen direksiyon sistemi hiz y�kseldik�e belirgin sekilde sertlesiyor.
Ses yalitimi konusunda sinif standartlarini rahat�a karsilayan 607�nin 130 km/s hizda elde ettigimiz 65 dB(A)�lik g�r�lt� d�zeyi olduk�a basarili. �zellikle r�lantide motorun sesini duymak (39 dB(A)) �ok zor. �nde genis bir g�r�s alanina sahip olan 607, park yardimci sistemi sayesinde geri manevralarda sorun yaratmiyor. Otomobilden inip kapilar kilitlendiginde aynalarin katlanmasi, ani ve sert frenlerde d�rtl� ikaz lambalarinin �alismaya baslayip arkadaki s�r�c�leri uyarmasi olduk�a pratik �zellikler. Diger bazi Peugeot modellerinde de kullanilan yagmur sens�rl� silecek sistemi, isik yogunluguna g�re otomatik olarak a�ilabilen farlar ve elektrokrom dikiz aynasi da konfor ve g�venlige hizmet eden donanimlar arasinda.
Peugeot 607 3.0�in fren sistem �nde hava kanalli disk arkada disklerden olusuyor. Brembo tarafindan gelistirilen fren sistemindeki kaliperler d�rt pistonlu. ABS�nin yanisira elektronik fren basinci dagiticisi (REF) ve fren destek sistemi de standart olarak bulunuyor. Fren pedalina belirli g�� ve hizla basildiginda fren destek sistemi maksimum basin� uyguluyor. Peugeot�ya g�re bu sistem 100 km/s�deki frenlerde durus mesafesini y�zde 25 oraninda kisaltiyor. Kolay dozlanan fren pedali ABS devreye girdiginde de fazla sertlesmiyor. 100 km/s hizla giderken yaptigimiz panik frenlerde 38 metrede duran 607, sinifinin g�venlik standartlarini karsiliyor.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment